Введення 25-відсоткових митних тарифів проти Мексики та Канади, як і контртарифи цих країн, вдарять і по європейській економіці, пояснює економічний редактор BILD Нільс Хайстерхаген. Наприклад, німецькі автопромисловці випускають частину своєї продукції в Мексиці, США та Канаді. Відповідно, автомобілі, що імпортуються в США з Мексики або Канади, стануть дорожчими і менш конкурентоспроможними. За розрахунками рейтингового агентства Standard & Poors, автомобіль, що імпортується до США, подорожчає в середньому на 6250 доларів.
Особливо постраждає концерн Volkswagen. Audi та VW мають великі заводи в Мексиці. VW також хоче виробляти в Канаді акумулятори. У BMW є заводи в Мексиці та США. Газета Handelsblatt з посиланням на рейтингове агентство Moody’s пише, що через митну війну Трампа один тільки VW може втратити до 3 млрд євро прибутку на рік.
Ще гіршою буде ситуація для Європи, якщо Трамп запровадить високі мита і на її товари (такі загрози він уже озвучував). Економіст Єнс Зюдекум з ун-ту Дюссельдорфа сказав BILD:
«Трамп оголосив про тарифи і тепер налаштований серйозно. Можливо, це лише питання часу, коли він запровадить тарифи і проти ЄС. Зокрема він тримає на прицілі німецьку автомобільну промисловість. Проте зрештою Трамп хоче укладати угоди, тому за правильної реакції Європа також має шанс [уникнути проблем]».
Цілком реальною цю загрозу вважає і Клеменс Фюст, керівник мюнхенського Інституту економічних досліджень. Він рекомендує ЄС діяти наполегливо:
«По-перше, не дозволяйте розділити себе. По-друге, ЄС має підготувати контртарифи. Наприклад, цифровий податок проти Кремнієвої долини. По-третє, треба їхати до Вашингтона і погрожувати [цим податком], але при цьому виступати за переговори».
Джерело: Видання BILD