Класична музика є нині дуже популярною та шанованою в Європі. Глядачі різних вікових категорій з великим інтересом відстежують появу нових концертних програм та оперних постановок, вимогливо ставляться до виконавців і режисерів.
Отож, вирішивши взяти участь у надзвичайно престижному Міжнародному конкурсі оперних режисерів і сценографів Рінг Еворд 2017, усвідомлювала, що замахнулася на дуже високий рівень – мабуть, чи не найвищий для фахівців оперного жанру.
Зазначу, що це змагання існує вже 20 років, чимало дипломантів і лауреатів Рінг Еворд’а згодом стали відомими та затребуваними режисерами, працюють в найуспішніших театрах світу. Тож моєю метою було почути оцінку своїх знань і вмінь від авторитетного журі, порівняти свої здобутки з досягненнями інших конкурсантів, зрозуміти, наскільки моя творчість відповідає вимогам і запитам сучасного музичного театрального простору. Тим більше, що в журі входили директори багатьох відомих театрів Європи.
Звичайно, придумати режисерську концепцію комедійної опери – це для мене залюбки, узгодити свою розробку з музичною партитурою, з лібрето – це теж по плечу, придумати сценічні костюми, що відповідали б задуму – теж з радістю! Скажу щиро – перший тур приніс натхнення та насолоду творчості! Мені пощастило віднайти художника, який зрозумів і сприйняв мої ідеї, зміг доповнити їх та втілити в малюнки – то ж наша команда-дует з успіхом подолала перший тур!
Зізнаюся, що це було дуже необачно: маючи вкрай обмежені технологічні і матеріальні ресурси, вв’язатися у це змагання! Адже наступний етап передбачав представлення макетів дійства, репетиції з австрійськими солістами, виступ з режисерським проектом перед публікою та компетентним журі – на сцені театру австрійського міста Грац.
І хоча команда з України здолала кілька бар’єрів і впевнено рухалася до фіналу, але ніхто з наших можновладців не надав нам фінансової допомоги.
Подальша участь у конкурсі була під загрозою зриву, бо не було коштів ані на проживання, ані на проїзд. І ось тут на допомогу прийшла моя дорога землячка, колега по Ріпкинському відділенню Чернігівського земляцтва Діна Максимівна Марущенко. Саме її фінансова підтримка дала можливість успішно виступити на Рінг Евард в Австрії! Повернулася в Україну зі схвальними відгуками, дипломом півфіналіста та цінним досвідом режисерської роботи на сцені європейського театру. З понад 200 учасників зі всього світу наша команда увійшла в 11-ку півфіналістів! Вперше за всю свою історію Україна здолала такий рубіж в оперній режисурі.
Тому можна сказати, що хоча це і не фінал, але і не фініш. Це початок цікавої творчої дороги! Днями засновник і організатор конкурсу, інтендант австрійського театру надіслав мені лист із захопленим відгуком щодо нашого проекту та словами: «Немає ніяких сумнівів у вашій перемозі, ви досягли півфіналу і зробили це вражаюче! Мене захопив ваш проект своєю інтелектуальною глибиною. Не звертайте з цього шляху! Дякую вам за наше знайомство!».
Згадуючи з приємністю насичені дні змагань, дякую моїм землякам – членам Ріпкинського відділення Чернігівського земляцтва, особливо Діні Максимівні Марущенко, за віру в мене та підтримку моєї участі в зазначеному конкурсі і обіцяю: я не підведу!
Юлія ЖУРАВКА, музичний режисер, півфіналіст міжнародного конкурсу оперних режисерів та сценографів «Ring Award», член Ріпкинського відділення земляцтва